Pisanie każdego artykułu prasowego pociąga za sobą pewne kluczowe kwestie, których powinieneś się trzymać. Nie sprowadza się to tylko i wyłącznie do „nagłówka, treści i zakończenia”. Podam Ci dokładnie jak pisać artykuły i jakich zasad powinieneś się trzymać aby artykuły prasowe były poczytne, przyjazne dla oka oraz co najważniejsze dla wyszukiwarek.

Pisząc artykuł prasowy trzeba wiedzieć co się chce napisać, o czym dokładnie, jaka tematykę poruszyć.  Pamiętaj, że piszesz przede wszystkim dla ludzi, wyszukiwarkami zajmiemy się później.

Jest wiele osób, które piszą swoje posty tylko pod wyszukiwarki, zapominając o osobach które to maja przeczytać. Jeśli chcesz zrobić z siebie eksperta w danej dziedzinie pisz przede wszystkim do ludzi, a kiedy to zrobisz pomyśl o wyszukiwarce.

Przejdźmy do sedna : jak pisać artykuły? Trzymaj się tego schematu :

O czym ma być dzisiejszy artykuł?

Dlaczego ten artykuł jest ważny?

Czego ludzie nie dostrzegają, co im umyka w związku z tym tematem?

Wytłumacz dlaczego to jest ważne.

Jakie jest rozwiązanie?

Układamy słowa kluczowe

Prosta recepta na artykuł prasowy :)

Pisz jakbyś pisał do jednej osoby. Nie piszesz do tysiąca osób tylko do jednej. Kiedy się czegoś nowego dowiesz, dopadnie Cię jakaś myśl – podziel się tym. Możesz wyjść z założenia, że to co Ci przyszło do głowy jest głupie i każdy to wie. I tu się mylisz. To że coś jest dla Ciebie oczywiste i być może dla ogółu Twojego otoczenia także – nie jest oczywiste dla kogoś innego.

Widzisz, czytasz właśnie artykuł prasowy o tym jak pisać artykuł. Dla mnie jest to proste i oczywiste co trzeba zrobić, gdzie wpisać, jakich słów użyć i czym się kierować. Jesteśmy tylko ludźmi i nie wiemy wszystkiego. Nie nakładaj sobie ograniczeń. Zawsze jest ktoś kto może czegoś nie wiedzieć.

Zaczynamy drążyć temat owego schematu na przykładzie. Przykładowy artykuł to właśnie ten, który czytasz :) Wyobraź sobie, że tego pochyłego wpisu by nie było – tak wyglądałby bez podpowiedzi:

O czym ma być dzisiejszy artykuł?

Przeczytaj jeszcze raz tytuł i wstęp.

Dlaczego ten artykuł prasowy jest ważny?

Nauczysz się jak krok po kroku jak bezbłędnie pisać artykuły, które przyciągną rzeszę czytelników na Twoją stronę, powiększysz listę kontaktową, a co za tym idzie – swoje konto bankowe i  to wszystko całkowicie za darmo.

Czego ludzie nie dostrzegają, co im umyka w związku z tym tematem?

Są jednak osoby, które biorą się za article marketing – marketing artykułowy nie mając dobrych podstaw jak zrobić to poprawnie. Ich artykuły są chaotyczne, nieposkładane, nie wnoszą nic ciekawego albo są zwykłym laniem wody.

Omijają podstawy generowania ruchu przez wyszukiwarki internetowe. Tracą czas ukierunkowani na działanie zamiast ukierunkować się na wyniki, przełożyć to na ruch na stronie i ostatecznie – konto bankowe.

Wytłumacz dlaczego to jest ważne…

Masz teraz w zasadzie dwa wyjścia. Możesz albo nauczyć się tego sam/sama, popełnić masę błędów, stracić kupę czasu albo skorzystać z porad tutaj zawartych, przyłożyć się do napisania czegoś raz a dobrze i spać spokojnie kiedy ruch na naszej stronie będzie nieustannie wzrastać.

Osobiście uważam, że życie jest za krótkie aby od nowa wynaleźć koło, dlatego kiedy tylko mam możliwość otrzymania gotowego planu działania i porad osoby doświadczonej – to biorę i używam.

Widzisz przedstawiłem tutaj korzyści jakie osiągnie czytelnik korzystając z tych porad. To podstawowa rzecz o jakiej musisz pamiętać – piszesz nie dla siebie tylko dla kogoś innego kto może tego nie wiedzieć. Cały article marketing rozbiłem na 3 części, ponieważ jest dużo informacji, których ktoś może nie wiedzieć  jak chociażby wyszukać słowa kluczowe dla artykułu…

Jakie jest rozwiązanie?

Jeśli chodzi o sam tekst artykułu – powinien być pisany Twoimi własnymi słowami. Jeśli jesteś totalnym luzakiem, piszesz o nowościach na Naszej Klasie na swoim blogu czy w artykule prasowym to pamiętaj aby być sobą. Przeklinanie odpada – tym zniechęcisz czytelników ;-) Jednak wszystko inne powinno być spójne z Twoim sposobem patrzenia na świat i na to zagadnienie. Jeśli przykładowo wprowadzenie śledzika na Naszą Klasę Cię irytuje – napisz o tym. Pisanie bloga i artykułów ma to do siebie, że można wyrażać swoją własną opinię – jaka skrajna by nie była.

Powinien być treściwy zawierający się pomiędzy 300-800 słów.

Rób akapity – tekst musi być czytelny, nie pisz ciurkiem.

Dziel tekst na pewne sekcje i rób śródtytuły. Czytelnikowi wtedy łatwiej jest się zorientować o czym jest dany artykuł. Jeśli artykuł prasowy jest długi to bez śródtytułów nikt nie będzie zainteresowany czytaniem go w całości bo nie będzie wiedział co tam może znaleźć. Śródtytuły to taki swoisty spis treści w treści.

Po wykonaniu całej roboty – wyjustuj dokument. Milej się go czyta i nie męczy oka poszarpany tekst.

To co ja jeszcze robię to najpierw piszę, a później układam. Czyli najpierw daję upust swoim myślom, piszę w Wordzie co mi tylko przyjdzie do głowy, rzadko robię akapity, przecinki, itp. Po prostu piszę. Następnie to wszystko co napisałem zaczynam układać w szablon, który Ci tutaj podałem. Dopiero wtedy ubieram artykuł w słowa „dla ludzi” żeby się go lepiej czytało.

Po wyczerpaniu wszystkich zagadnień szukam słowa kluczowe. Można słowa kluczowe znaleźć na początku, ale o tym opowiem przy okazji wprowadzania takich słów do tekstu.  Objaśnię to w kolejnym wpisie, ponieważ wymaga to pokazania jak działa mechanizm wyszukiwania Google.

To są podstawowe reguły pisania artykułów prasowych i postów na bloga. Trzymaj się ich, a czytelnicy polubią Twoje teksty, porady i będą chcieli więcej.

Nigdy się nie poddawaj

Zobacz także