W marketingu sieciowym występuje kilka systemów wynagrodzeń. Pominę procenty czy udziały od sprzedaży produktów, ponieważ to wszędzie wygląda inaczej. Występują cztery główne systemy marketingowe. Twoja firma wybrała jeden z nich i w zasadzie Ty też dokonałeś/dokonałaś wyboru. Każdy system ma swoje wady i zalety. Opiszę teraz system wynagrodzeń zwany Unilevel.


Plan Unilevel – plan polegający głównie na budowaniu głębokości lub szerokości grupy, to zależy od strategii jaką przyjmuje dana firma. Musisz wtedy dopasować swoją strategię do danego typu struktury. Często firmy podpierają się dodatkowym źródłem dochodu dla dystrybutorów działających w systemie Unilevel w postaci premii za pozyskanie klienta/dystrybutora.

W tym rodzaju planu (jeśli jest oparty o budowanie głębokości) często jest tak, że im głębiej tym większy procent z obrotu grupy. Np. jeśli poziomów wypłacalności jest 5, to na tym piątym poziomie jest największy procent z obrotu oraz największa grupa. Dla przykładu jeśli sponsorujesz 3 osoby na swoją pierwszą linię i te osoby kolejne 3 to 5 poziomów wygląda tak :

1 poziom – 3 osoby (0,5%)
2 poziom – 9 osób (1%)
3 poziom – 27 osób (3%)
4 poziom – 81 osoby (7%)
5 poziom – 243 osoby (15%)

W nawiasach podałem przykładowe procenty(wymyślone na potrzeby tego przykładu) jak rosną w miarę głębokości.  Im głębiej się idzie tym więcej jest osób i % jaki uzyskujesz od ich sprzedaży też jest największy. Można w taki sposób zbudować bardzo dochodowy interes zaczynając od niewielkiej ilości osób, którym poświęcisz czas na nauczenie jak też zasponsorować 3 osoby.

Tak natomiast wygląda plan dla grupy budującej na szerokość :

1 poziom - 3 osoby (15%)
2 poziom – 9 osób (7%)
3 poziom – 27 osób (3%)
4 poziom – 81 osób (1%)
5 poziom – 243 osoby (0,5%)

W tym przypadku im głębiej tym grupa większa, ale zyski mniejsze. Dlatego często taktyką przy budowaniu takich struktur jest budowanie na szerokość czyli wpisywanie jak najwięcej osób pod siebie (na pierwszą linię) ponieważ dochód jest wtedy największy.

Zalety : cały Unilevel można budować tak szeroko jak się chce.

Na pierwszym schemacie można zbudować bardzo dochodową grupę zaczynając od niewielkiej ilości osób, koncentrując się wyłącznie na tym aby one zrobiły dokładnie to samo.

Na drugim schemacie można zacząć czerpać najwyższe dochody już od pierwszej linii.

Wady : Ograniczenie głębokości struktury do określonego poziomu. Jeśli struktura rozwija się jeszcze głębiej to Ty jesteś wynagradzany jedynie do tego określonego poziomu.

Przy pierwszym schemacie na poważne pieniądze będziesz musiał poczekać, ponieważ zbudowanie takiej grupy wymaga czasu, natomiast możliwe do uzyskania profity teoretycznie są większe niż w drugim schemacie.

Wadą drugiego schematu jest w zasadzie ciągła praca nad poszukiwaniem ludzi na swoją pierwszą linię. Trzeba ciągle pozyskiwać nowe osoby aby budować przyzwoity dochód.

Ważna informacja na koniec. Żaden z istniejących planów wynagrodzeń w marketingu sieciowym nie jest idealny. Wszystkie mają swoje wady i zalety. To trochę jak w związku. Dobierasz się do osoby, która Tobie najbardziej odpowiada. Też ma swoje wady, ale w Twoich oczach ma więcej zalet. Dlatego dobierz plan dla siebie.

W Marketingu sieciowym istnieją także plany:

Różnicowy (schodkowy)

Matrycowy & Binarny

Hybrydowy – który stanowi zlepek więcej niż jednego planu wynagrodzeń.

Powodzenia przy poszukiwaniach :)

Nigdy się nie poddawaj

Zobacz także