W marketingu sieciowym występuje kilka systemów wynagrodzeń. Pominę procenty czy udziały od sprzedaży produktów, ponieważ to wszędzie wygląda inaczej. Występują cztery główne systemy marketingowe. Twoja firma wybrała jeden z nich i w zasadzie Ty też dokonałeś/dokonałaś wyboru. Każdy system ma swoje wady i zalety. Opiszę teraz system wynagrodzeń nazywany matrycowym oraz system zwany binarnym ponieważ plany te są bardzo zbliżone, różnią się od siebie tylko w kilku kwestiach.

Plan Matrycowy – plan matrycowy wyróżnia się nałożonym schematem działania i wpisywania nowych dystrybutorów w wyznaczone z góry miejsca i w wyznaczonej kolejności. Jest to także największą zaletą tego planu. Najczęściej spotykane plany matrycowe to dwójkowy lub trójkowy. Tutaj przedstawię to na przykładzie schematu dwójkowego.

Plan matrycowy buduje się według tego schematu. Jeśli Ty znajdujesz nowych ludzi to wpisujesz ich w kolejności 1,2. Kiedy tutaj będzie pełne musisz zapełnić 3,4,5,6, a kiedy tu będzie pełne zapełniasz 7,8,9,10,11,12,13,14. Plany matrycowe oraz binarne mają ograniczoną szerokość i z góry nałożony układ.

Zalety :  ogromna prostota planu, z góry nałożony schemat budowy, łatwo jest zachęcić nowe osoby takim planem do współpracy

Wady :  plan ten powoduje czasem, że osoby, które dołączą do struktury liczą na to, że ktoś zbuduje strukturę za nich, a to z kolei czasami wywołuje stagnację i śmierć grupy.

Plan Binarny – plan opary o system dwójkowy. Bardzo podobny do systemu matrycowego z tym, że tutaj budujesz dwie nogi według poniższego schematu. Jego główną zaletą jest możliwość czerpania dochodów ze struktury budowanej najczęściej nieskończenie głęboko. Buduje się go według poniższego schematu w taki sposób jak idą cyfry.

Zalety i wady planów matrycowych i binarnych.

Zalety : ogromna prostota planu, z góry nałożony schemat budowy, łatwo jest zachęcić nowe osoby takim planem do współpracy

Wady : główne przychody są z „krótszej” nogi czyli jeśli musimy budować strukturę równomiernie z prawej i lewej strony. Jeśli ktoś u góry bardzo rozbuduje nam jedną nogę musimy budować sobie drugą. Osoby, które myślą, że ktoś zrobi coś za nich są w będzie. Jedna noga to za mało, trzeba intensywnie pracować i rozwijać obie. Niekiedy też jest nałożony obowiązek zakupu produktu każdego miesiąca. Można go odsprzedać klientowi lub samemu zużyć. Dzięki temu można uzyskać stały obrót w grupie, ale wiąże się to często z wydatkiem kilkuset złotych przez każdego członka grupy, każdego miesiąca.

Ważna informacja na koniec. Żaden z istniejących planów wynagrodzeń w marketingu sieciowym nie jest idealny. Wszystkie mają swoje wady i zalety. To trochę jak w związku. Dobierasz się do osoby, która Tobie najbardziej odpowiada. Też ma swoje wady, ale w Twoich oczach ma więcej zalet. Dlatego dobierz plan dla siebie.

W Marketingu sieciowym istnieją także plany:

Unilevel

Plan różnicowy (schodkowy)

Hybrydowy – który stanowi zlepek więcej niż jednego planu wynagrodzeń.

Powodzenia przy poszukiwaniach

Nigdy się nie poddawaj

Zobacz także