Tak jak obiecałem w poprzednim artykule traktującym o równowadze w życiu przedstawię jak w szczególny sposób można potraktować metodę koła życia w biznesie. Pomimo, że podaję to na przykładzie marketingu sieciowego można to zastosować na każdym polu równowagi życiowej w podobny sposób jak to przedstawiam tutaj.

Jeśli nie czytałeś/aś poprzedniego artykułu o kole życia, zaglądnij tam aby sprawdzić jak to sobie rozrysować.

Zaczynajmy. Ponieważ będę się zajmować specyfiką biznesową, potrzebujemy nowych nazw, nowych segmentów sekcji i ustalenia swoich priorytetów. Pamiętaj, że koło nie musi być dzielone na 8 sekcji. Możesz je podzielić na 4 albo na 12 – Twoja wola. W tym przykładzie wybrałem 6 przedziałów.

Narysuj koło, podziel na odpowiednią ilość części i opisz każdą z nich. Następnie zajmiemy się ich ocenianiem. Oto sekcje :

1. Poszukiwanie potencjalnych klientów ( z jaką łatwością idzie Ci poszukiwanie i pozyskiwanie klientów na Twoje usługi )

2. Budowanie relacji z klientami (jak bardzo obecni lub potencjalni klienci Cie lubią, czy utrzymujesz z nimi stały kontakt, wysyłasz pocztówkę lub e-mial na święta)

3. Pozyskiwanie nowych kontaktów ( jak czujesz się na polu pozyskiwania kontaktów, z jaką łatwością je zdobywasz, jak skuteczny jesteś w zbieraniu poleceń, ile dziennie lub tygodniowo pozyskujesz nowych kontaktów )

4. Prezentacja szansy biznesowej ( jak bardzo potrafisz zainteresować kogoś przedstawieniem modelu swojego biznesu )

5. Uzyskanie ponownej sprzedaży ( jak często jesteś w stanie prowadzić interesy z już raz pozyskanym klientem )

6. Budowanie relacji z współpracownikami ( jak dobrze jesteś zżyty ze swoją grupą, czy mają do Ciebie zaufanie, jaka jest relacja między wami )

Następnie Twoim zadaniem jest ocena każdej sekcji z osoba. Przydziel od 0 do 10 punktów. Po kolei, nie ważne od czego zaczniesz. Oceniaj starannie, zadawaj sobie dodatkowe pytania i zakreślaj łuki na kartce.

Po zakończeniu tego etapu połącz sekcje ze sobą ( tak jak jest to opisane w art. Koło życia ). Teraz widzisz jak toczy się Twój biznes. Kiedy już zdasz sobie sprawę z tego na jakim polu najbardziej zawodzisz – SKUP SIĘ na nim do momentu rozwiązania tej sytuacji i osiągnięcia wysokiej punktacji. Wtedy wykonaj ćwiczenie ponownie, wówczas inna sekcja może potrzebować szczególnej uwagi.

Pamiętaj, że kluczem jest KONCENTRACJA na jednym problemie i działanie prawie wyłącznie w tym kierunku. Jeśli masz kilka sekcji na bardzo niskim poziomie zadaj sobie pytanie: Rozwinięcie jakiej sekcji mi najbardziej pomoże?. Kiedyś zadałem sobie takie pytanie w swoich początkach współpracy z MLM i odpowiedzią u mnie było Zbieranie kontaktów. Kiedy znalazłem sposób na ich pozyskiwanie kolejną sekcją było dla mnie budowanie relacji.

U Ciebie może to wyglądać zupełnie inaczej. Każdy człowiek jest inny, dlatego wykonaj to ćwiczenie rzetelnie i nigdy się nie poddawaj.

Podobne ćwiczenie można wykonać na bazie ograniczeń. Tworzysz listę rzeczy, które Cię w jakiś sposób ograniczają, sprawdzasz, którego zmiana przyniesie najwięcej korzyści i KONCENTRUJESZ się tylko na nim.

Nigdy się nie poddawaj

Zobacz także