mlm-2Jeśli ktoś kto ma chociaż blade pojęcie o tej branży mlm powie Ci, że produkt musi być zużywalny czyli potencjalny klient ma wracać po więcej i więcej. Jest w tym dużo prawdy, jednak nie każdy produkt jest łatwo sprzedać i chcę Ci wyjaśnić od czego to głównie zależy.

Jak wiesz wachlarz produktów obecnie dostępny przez dystrybucję MLM jest bardzo szeroki i być może zastanawiasz się, który jest najlepszy, który ma najmniejszą konkurencję i który będzie się sprzedawać jak świeże bułeczki.

  • Konkurencyjność (unikalność produktu)

Jeśli produkt jest unikalny, niedostępny nigdzie indziej to czysto teoretycznie sprzedawanie go powinno iść gładko, bo Ty jesteś jedynym źródłem gdzie można go dostać. Jeśli tak jest – masz monopol, dyktujesz cenę, a i tak ludzie muszą kupić u Ciebie.

Niestety, ale najczęściej z „nowościami” jest tak, że nikt ich nie szuka, mało kto ich potrzebuje, potencjalna grupa klientów jest wąska i trzeba dobrze wyedukować klienta aby dany produkt nabył. Często właśnie z powodu swojego monopolu cena jest na tyle wysoka, że Pan Kowalski pomyśli 10 razy zanim go kupi.

  • Rodzaj produktu

mlm-4Suplementy, usługi telekomunikacyjne, zdrowie, perfumy, środki czyszczące, soczki, ubezpieczenia, inwestycje, usługi internetowe itp itd. Wachlarz jest szeroki, ale pytanie czy rodzaj produktu jaki sprzedaje dana firma MLM ma znaczenie?

Ma i to bardzo duże, ale nie ze względu na „przystępność rynkową” ale ze względu na to co TY jako dystrybutor o nim myślisz. Pewnie się teraz zastanawiasz co ten Grzesiek znowu pierdzieli ;-)

Ujmę to inaczej. Zadaj sobie pytanie : „Czy kupiłbyś ten produkt/usługę gdyby NIE BYŁ częścią Twojego marketingu sieciowego?” Jeśli odpowiedź brzmi : NIE, to świadczy o tym, że nie wierzysz, nie jesteś przekonany do produktu czy usługi własnej firmy, a próbujesz przekonać kogoś do zakupu. Chyba bardziej chcesz udowodnić, że to nie działa niż faktycznie zarobić… Jeśli odpowiedź brzmi : TAK, to jesteś w dobrym miejscu i koncentruj się już na systemie działania, a nie na produkcie.

  • Który produkt będzie się sprzedawać najlepiej?

Odwołując się do tego co napisałem kilka linijek wyżej – ten, w który uwierzysz, że będzie się najlepiej sprzedawać. Pamiętam jak kilka lat temu pracowałem na etacie w firmie budowlanej. Był tam przedstawiciel handlowy imieniem Bogusław z dużymi sukcesami w sprzedaży. Jak rozmawiał z klientami było słychać w jego głosie, że jest przekonany do tego co sprzedaje, że to jest dobre. Widział dowody tego, że to jest dobre (dokumentacje techniczne, wytrzymałości itd – były ponad przeciętne). Zyskał w ten sposób coś więcej niż wiedzę o produkcie. Zyskał wiarę w produkty, które sprzedawał.

Czy możesz sobie wyobrazić, że jedziesz na spotkanie handlowe bez przekonania, że dany produkt budowlany spełni oczekiwania klienta? Rozmawiasz z kierownikiem, mówisz, że wytrzyma coś 30 lat, ale tak naprawdę wierzysz, że zacznie się sypać po 3 latach… Twoją wiarę i przekonanie widać na Twojej twarzy, w zachowaniu, postawie, głosie itd.

W Marketingu sieciowym jest podobnie. To co próbujesz ukryć i tak widać jak na dłoni. Widać Twoje prawdziwe intencje, zwątpienie i strach.

Czy wiesz jak wzbudzić w sobie wiarę w dany produkt czy usługę?

To pytanie może zdecydować czy osiągniesz niezależność czy nie… Widzisz, nie ma ani złych, ani dobrych produktów. Są tylko te, które wierzysz, że są OK i… cała reszta :) Jeśli nie masz wiary – nie zbudujesz niczego. Możesz się z tym nie zgadzać. Wisi mi to, bo chodzi o Twój MLM i Twoją niezależność – nie o moją.

Kiedy wiara znika, słabnie pod naporem negatywnych ludzi i ich jakże zacnych „opinii” o życiu, jedyne co powinieneś zrobić to uzyskać więcej i więcej informacji o produkcie, historii osób, którym pomógł, tego do czego jest przeznaczony, jak może zmienić życie jakiejś osoby, jak może polepszyć jakość życia. To wszystko. Wystarczy być cały czas „w pobliżu” produktu, ewoluować razem z nim i w końcu uzyskasz potrzebną wiarę. Wtedy (i tylko wtedy) możesz iść i sprzedać komuś produkt oraz zaproponować biznes, ponieważ wierzysz w to.

Nie ma znaczenia jaki produkt masz w swoim mlm. To tylko „narzędzie” do zbudowania lukratywnego biznesu. Ważne jedynie abyś TY wierzył, że Twój produkt jest świetny. Następnie zacznij szukać ludzi, którzy uważają podobnie :)

Nigdy się nie poddawaj

Zobacz także