Czy zastanawiało Cię czasem dlaczego marketing sieciowy jest taki niezrozumiały dla kogoś kto się styka z nim pierwszy raz? Być może rozmyślałeś także nad tym w jaki możliwie prosty sposób przedstawić ideę networku aby została dobrze zrozumiana. MLM nie jest nowym modelem biznesu, istnieje od ponad 50 lat, a mimo wielu podobieństw do innych biznesów opartych o sieć jest nadal często kojarzony z obwoźną sprzedażą, naciąganiem, piramidą, a nawet sektą.

To co wywołuje ten problem niewiedzy, dezorientacji jest zarazem największą zaletą networku, jego ideą i największą siłą. Wszak wiadomo, że ludzie boją się tego czego nie znają, a jedna z idei MLM to działanie bez reklam, marketing szeptany, oszczędność na reklamach itp. Nie ma też oficjalnych pracowników – przedstawicieli handlowych ( w końcu nikt nie jest zatrudniony przez firmę marketingu sieciowego do rozprowadzania swoich produktów, a jest jednie partnerem). Jak zatem wyjaśnić przeciętnemu Kowalskiemu jak działa i na czym polega biznes mlm? Dlaczego to działa i ma się dobrze od ponad 50 lat? Dlaczego jest to jeden z najuczciwszych i sprawiedliwych modelów biznesu ?

Najlepiej jest to porównać do innych biznesów, które są ogólnie znane. Wyjaśnić podobieństwa i różnice. Począwszy od tradycyjnych biznesów (właściciel, prezes, dyrektorzy, menadżerowie, pracownicy) przez osoby działające na własną rękę (dentyści, prawnicy, lekarze) aż po franczyzę (Mc Donald’s, Żabka, kawiarnie Nescaffe itp). Szperając nieco po sieci natknąłem się na filmik, który w jasny i przejrzysty sposób tłumaczy ideę network marketingu. Czytasz to i zastanawiasz się czy już na pewno umiesz każdemu wytłumaczyć jak działa marketing sieciowy. Pomimo tego, że film trwa prawie 30 minut warto jest go obejrzeć jest dobrze przetłumaczony.

Zobacz także