Jak pewnie wiesz firmy mlm dostarczają swoim dystrybutorom przeróżnych narzędzi do budowaniu biznesu. Strony dystrybutorów, sklepy internetowe, katalogi produktów, płyty dvd, filmiki prezentujące biznes, produkty, ulotki … można by tak wymieniać i wymieniać.

Pojawia się zatem pytanie :

  • Czy te narzędzia są interesujące czy raczej usypiające?
  • Czy są odbierane jako zwykła reklama?
  • Czy powodują, że dana osoba pragnie się przyłączyć czy nie?

Oto kilka faktów związanych tymi materiałami i dlaczego odradzam ich używanie przy rekrutacji:

  • brakuje w nich korzyści, które zainteresują potencjalnego odbiorcę (jesteśmy firmą od X lat w Europie, mamy super obroty, jesteśmy najfajniejszą firmą, bo … itd)
  • często przedstawiają nudne, suche fakty (przykład wyżej)
  • nie są spersonalizowane, nie występujesz w nich ani Ty, ani Twój bezpośredni sponsor…

To jest duży problem

Ludzie wracają po pracy do domu i mają jakieś plany na wieczór. Oglądanie video na płycie firmowej oznacza nie obejrzenie jednego lub dwóch programów lub seriali w telewizji albo mniej czasu ze znajomymi, albo mniej czasu przy ulubionej grze komputerowej. Zgadnij co wybiorą? Jeśli pierwsze 5 minut nagrania jest totalnie nudne (firma, produkty, wstęp, lanie wody) to nie dziw się, że każdy to wyłącza…. A później zastanawiasz się „dlaczego nie mogę znaleźć osób chętnych do współpracy…”.

W wojsku czy policji znajdują się oddziały saperów (tak – ci sami co to się mylą tylko raz ;-) ). Mają oni ścisłą procedurę według, której rozbrajają bomby. Postępują nią krok po kroku, punkt po punkcie. Operator jest w stałym kontakcie z resztą załogi i mówi co w danej chwili robi. Jeśli bomba wybuchnie, jak Ci się wydaje – czy następną bombę będą rozbrajać ją w ten sam sposób?

Oczywiście, że nie. Muszą zrobić to inaczej, bo inaczej za każdym razem bomba wybuchnie jeśli zrobią to samo co poprzednio. A czy Ty – działając w MLM robisz cały czas rzeczy, które sprawiają, że Twoi potencjalni współpracownicy Ci odmawiają? Może czas spróbować zrobić coś inaczej?

Materiały reklamowe firm mlm to tylko jeden z kroków jaki możesz wykonać…

Na każdy problem jest rozwiązanie

Dlatego zamiast posiłkować się materiałami tworzonymi przez firmę użyj własnych, stwórz je. Nagraj, umieść w internecie i kieruj na taką stronę swoich potencjalnych partnerów. To będzie dla nich coś ciekawego, coś czego wcześniej nie widzieli, coś w czym mogą się zatracić i być w głębokim szoku, bo jesteś tam TY.

Skieruj ich do takich materiałów i poproś aby skontaktowali się z Tobą kiedy będą zainteresowani. W innym wypadku, niech nie dzwonią. W ten sposób eliminujesz odrzucenie…

Zaoszczędzisz sobie w ten sposób masę czasu, bo będziesz rozmawiać jedynie z zainteresowanymi osobami. Przypomnij sobie te wszystkie chwile kiedy prowadzone były rozmowy i prezentacje dla osób, które w ogóle nie były zainteresowane współpracą na jakimkolwiek poziomie. Zrobienie takich materiałów może zaoszczędzić Ci masę czasu.

Jednak, nie wszystko złoto co się świeci …

Muszę Cię tutaj ostrzec przed jedną ważna kwestią. A mianowicie duplikacją. Kiedy będziesz mieć materiał własnej produkcji musisz brać pod uwagę fakt, że kiedy będziesz rekrutować taką metodą nowych partnerów – oni też będą chcieli (nie wszyscy) mieć takie materiały. Tych bardziej ambitnych trzeba będzie tego nauczyć, pokazać jak to się robi i zasugerować dobre rozwiązania. Większość jednak wykorzysta materiały, które Ty przygotujesz. Właśnie dlatego, że będą one mówić językiem potencjalnego partnera, językiem korzyści dla niego, będą spersonalizowane i po prostu ciekawe.

Ponad to mogą mieć obawy przed „afiszowaniem” się w taki sposób przed członkami rodziny i będą woleli wykorzystać Twoje nagrania, powiedzieć, że to z Tobą współpracują i że jeśli chcą mogą „poznać gościa z tego filmu”. To dopiero coś :)

Pamiętaj jednak, że stworzenie takich materiałów dla swojego zespołu nie sprawi samo z siebie, że zaczną oni nagle rekrutować, bo pokazali komuś inne filmy niż dotychczas. Tutaj nadal w większym stopniu chodzi o to kim jest osoba, która taką informację przekazuje. Przekaz może być genialny, ale to jak zostanie on chętnie obejrzany zależy od tego kim jest osoba, która do tego zaprasza.

Dlatego im lepszą osobą będziesz, im lepszym sponsorem się staniesz – tym lepsze będziesz mieć rezultaty. Nie jest istotne kim teraz jesteś i co teraz robisz – zawsze możesz się poprawić.

Tutaj znowu wracamy do budowania relacji i zaufania jakim Cię ktoś obdarzy, ale to już innym razem :)

Nigdy się nie poddawaj

Zobacz także