Nie wiem czy pamiętasz poprzednią część o tym jak ludzie wklejają na fora różnego rodzaju informacje związane z firmami i zaproszeniem do biznesu, ale jak się pewnie domyślasz proceder nadal postępuje i ma się dobrze hehe :)

Wiem jednak, że czytelnicy tego bloga są bardziej świadomi tego co robią i jak działa prawdziwy marketing. Dlatego właśnie przygotowałem (jak się okazało) 11 stronicowy ‘raport’ o błędach jakie popełniają ludzie działając w internecie. Na to się składa niewiedza i zwyczajna naiwność, że takie metody zadziałają. Być może Ty również stosujesz, któreś z nich po dzień dzisiejszy? A jeśli było tak do tej pory to postaraj się tego więcej nie robić.

O czym mowa? Myślę, że każdy z was otrzymał kiedyś od kogoś „propozycję nie do odrzucenia” i zachęcał do wejścia w taki czy inny biznes. O ile w samej propozycji nie ma nic złego to forma w jakiej to większość osób robi jest odstraszająca zamiast interesująca.

Zebrałem kilkanaście takich „propozycji”, które wylądowały u mnie w skrzynce na przestrzeni kilku ostatnich miesięcy i dodałem do każdej z nich komentarz. Ponieważ okazało się tego być zbyt dużo aby to wklejać na bloga umieściłem to w pliku, który możesz pobrać poniżej (kliknij obrazek).

jak nie robic mlm cz.2

Metody jakie te osoby w tym raporcie stosują -  nie działają. Nie działają one także w realu. I piękne jest to, że metody skutecznego marketingu, które stosuje się w internecie – również z powodzeniem można stosować w realu. Jak? To bardzo proste. Stawiaj interes innej osoby przed swoim własnym. Ciebie może interesuje powiększenie grupy albo sprzedaż produktu, ale ich to nie interesuje. Przestań myśleć o sobie, pomyśl o osobach do których docierasz. W ten sposób dając im to czego szukają sam też dostaniesz to czego szukasz.

Czego Ci ludzie szukają? Szukają korzyści dla samych siebie.

Kiedy piszesz do kogoś (albo mówisz), że Twoja firma ma 20 lat doświadczenia to oni zadają sobie pytanie „a co mnie to obchodzi”. I tak faktycznie się dzieje. ZAWSZE zanim powiesz coś co jest cechą zastanów się nad korzyścią jaka  z tego wynika. Oto przykład :

  • Nasza firma XYZ działa na rynku od 2000 roku.

I co z tego? (tutaj masz tylko cechę – firma działa X lat jest cechą, nie korzyścią)

Nasza firma XYZ działa na rynku od 2000 roku, dlatego będziesz mieć pewność, że nie zwinie się zaraz z rynku i możesz bezpiecznie rozwijać swoją karierę właśnie z nami przez kolejne  lata jej istnienia.

To jest właśnie przykład cechy uzasadnionej korzyścią. Inny przykład :

  • Ten spryskiwacz do szyb zawiera 20% alkoholu

I co z tego? (20% alkoholu jest ponownie tylko cechą)

Ten spryskiwacz do szyb zawiera aż 20% alkoholu dzięki czemu przewody w Twoim samochodzie nie zamarzną przy najniższych temperaturach, a Ty zawsze będziesz w stanie umyć szybę nie wychodząc z ciepłego wnętrza samochodu.

  • Połączenia z tego telefonu są o połowę tańsze od konkurencji

Bla bla bla :) I co z tego?

Połączenia z tego telefonu są o połowę tańsze niż ze zwykłego telefonu dlatego będziesz mógł sobie w tej samej cenie kupić albo lepszy telefon i pochwalić się znajomym albo zaoszczędzić i zabrać dziewczynę do kina.

Widzisz różnicę między cechą, a korzyścią?

To teraz bierz się tygrysie do pracy :)

Nigdy się nie poddawaj

Zobacz także