Wiedziałeś, że większość inteligentnych ludzi „zachodu” fascynuje kultura wschodnia i ich filozofia podejścia do życia? Co ich tak bardzo pociąga w tej kulturze? Słyszałeś zapewne o doskonałym rzemiośle Japończyków, o ich ciągłym poszukiwaniu doskonałości we wszystkim co robili jak na przykład owiane sławą miecze samurajskie. Filozofię kaizen stosują obecnie największe japońskie korporacje w każdej dziedzinie swojego biznesu i osiągają dzięki temu niesamowite wyniki, zmniejszają koszty, polepszają jakość … doskonalą się na każdym polu. Pytanie brzmi czy można stosować tą filozofię także w marketingu sieciowym? Okazuje się, że tak i to z niesamowitymi efektami!

Marketing sieciowy to specyficzny rodzaj biznesu, ale filozofia kaizen jest uniwersalna. Można ją stosować do związków, do relacji, do produktów/usług, do rodziny, do samego siebie i także do biznesu.

Czym jest Kaizen? „Kai” to zmiana; „Zen” to dobry czyli z polskiego na nasze : zmiany, których celem jest ulepszenie czegoś.

Poniżej 10 żelaznych zasad Kaizen i ich zastosowanie w marketingu sieciowym

1. Problemy stwarzają możliwości

Nic bardziej pięknego w tej filozofii nie można znaleźć. Problem daje Ci szanse na jego rozwiązanie i na stanie się lepszą osobą, pracujesz w ten sposób nad samym sobą. Wiara w to, że problem jest możliwością całkowicie zmienia twój punkt koncentracji. Jeśli problem jest możliwością nie traktujesz go jako problem (coś negatywnego) tylko jako możliwość (coś pozytywnego). Takie podejście całkowicie zmienia odbieranie rzeczywistości, wycisza negatywne emocje i budzi skupienie na szukaniu rozwiązania. To jeden z kluczy do osiągnięcia sukcesu w marketingu sieciowym.

2. Pytaj 5 razy „Dlaczego?”

Zadawanie sobie lub komuś szeregu pytań pomaga w poznaniu prawdziwej odpowiedzi. Czy pamiętasz jak małe dzieci ciągle zadają pytanie „dlaczego” nawet jeśli udzieliliśmy już najbardziej sensownej odpowiedzi? To jeden z powodów dlaczego dzieci tak szybko się uczą. Zadają szereg pytań i uzyskują różne odpowiedzi, każda następna jest kolejnym zgłębieniem tematu i w końcu dostają to czego chcą. W marketingu sieciowym jest podobnie. Jeśli coś nie idzie tak jak powinno zastosuj metodę kaizen – 5 razy dlaczego i idź głęboko.

  • Dlaczego nie odniosłem jeszcze sukcesu w marketingu sieciowym?

Ponieważ nie mam ludzi w zespole.

  • Dlaczego nie mam ludzi w zespole?

Ponieważ ich nie rekrutuję.

  • Dlaczego ich nie rekrutujesz?

Ponieważ nie mam się do kogo odezwać.

  • Dlaczego nie masz się do kogo odezwać?

Ponieważ moja lista się wyczerpała.

  • Dlaczego twoja lista się wyczerpała?

Ponieważ nie znam metod jej budowania.

W ten sposób dochodzisz do wniosku, że problemem jest budowanie listy, a nie problem z rekrutacją. Teraz powinieneś poszukać rozwiązania na to co jest przyczyną, a nie skutkiem. Zadaj sobie kolejną serię pytań zaczynając od „Dlaczego nie znam metod budowania listy” i kop głęboko w poszukiwaniu odpowiedzi.

3. Bierz pomysły od wszystkich

„Mądry człowiek uczy się na własnych błędach, sprytny człowiek uczy się na błędach innych, głupi człowiek nigdy się nie uczy” Nikodem Marszałek

Nie ignoruj pomysłów innych ludzi! Może się zdarzyć, że będą to pomysły nad-świadome i wystrzelą twój biznes mlm na orbitę! Zadawaj pytania, słuchaj zamiast mówić, czytaj książki i zwiększaj liczbę odniesień, wyciągaj wnioski, oglądaj filmy, zdobywaj wiedzę, analizuj. Jeden dobry pomysł może zmienić twoje życie o 180 stopni.

4. Myśl nad rozwiązaniami możliwymi do wdrożenia

Kiedy zdobywasz wiedzę na przykład na temat marketingu sieciowego zastanawiaj się co z tego możesz wdrożyć do swojego mlm. Im więcej będziesz czytać tym wcześniej zrozumiesz, że ludzie, którzy zarabiają 6-7 cyfrowe kwoty to osoby, które zrobiły to samo co inni. Nie wymyślili niczego nowego. Zaadoptowali jedynie czyjeś rozwiązania do własnego rynku i potrzeb.

5. Odrzucaj ustalony stan rzeczy

„Pierwszy milion trzeba ukraść”; „Biedny ale szczęśliwy”; „Aby zarobić trzeba posiadać własny kapitał”.

Te i inne „powiedzenia ludowe” hamują wielu ludzi przed osiągnięciem sukcesu, a nawet przed podjęciem próby. To wszystko są totalne bzdury. Na świecie są miliony osób, które odrzuciły to błędne myślenie i osiągnęły fenomenalne sukcesy. Jeśli ktoś Ci mówi, że coś jest białe lub czarne, jest to jego ograniczenie i nie powinno być twoim. Pewnie pamiętasz te słowa : „Jeśli coś jest niemożliwe, znajdźcie kogoś kto tego nie wie i on to zrobi” Albert Einstein.

Marketing sieciowy rządzi się podobnymi prawami. Słyszałem ostatnio historię jednego milionerów żyjącego w USA, który zapytał kiedyś swojego sponsora czy jest możliwe zarobienie w mlm więcej niż 200 tyś. dolarów w ciągu roku. Jego sponsor powiedział, że pracuje w marketingu sieciowym już 15 lat i to jest niemożliwe. Nie przyjął tego na wiarę i dobrze, ponieważ 12 miesięcy później zarobił około 500 tyś dolarów. Widzisz nakładanie sobie ramy kogoś innego może całkowicie zniszczyć twój potencjał.

6. Wymówki, że czegoś się nie da zrobić są zbędne

Komentarz zbędny.

7. Wybieraj proste rozwiązania – nie czekając na te idealne

Zawsze zadziwia mnie jak prosty jest mechanizm działania marketingu sieciowego. Niektórym osobom wydaje się on tak prosty, że trzeba go skomplikować. Nie jest to potrzebne. Jeśli coś jest proste i działa po co to zmieniać? Może się też zdarzyć, że system proponowany przez daną firmę mlm nie jest idealny (w zasadzie to nigdy nie jest). Możesz spędzić całe życie na szukaniu idealnego biznesu, idealnego produktu i nie znaleźć nic. Nie wpadnij w tę pułapkę.

8. Użyj sprytu zamiast pieniędzy

To jeden z największych błędów jaki popełniają ludzie w obecnych czasach. Myślą, że aby cokolwiek zrobić i osiągnąć potrzebne są pieniądze. Jeśli myślisz, że potrzebujesz pieniędzy – przeczytaj punkt nr. 6 :) Niestety ale kapitał musi być. Problem w tym, że ludzie nie wiedzą, że kapitałem jest czas. Jeśli masz czas – możesz stworzyć biznes który skieruje strumień pieniędzy w Twoją stronę i pozwoli Ci to na kupienie czasu innych ludzi. Tym właśnie jest bogacenie się, kierowaniem przepływem pieniędzy, a nie ich gromadzeniem.

9. Pomyłki koryguj na bieżąco

Jeśli widzisz, że coś nie działa, albo nie działa tak jak powinno zrób coś z tym. Jeśli będziesz robić nadal to samo i oczekiwać odmiennych rezultatów –to jest definicja szaleństwa. Jesteś wtedy jak mucha uderzająca nieustannie w szybę pomimo, że obok jest otwarte okno… Nie oczekuj innych rezultatów. Czasem trzeba zmienić tok myślenia i przeskoczyć na boczny tor, pójść w tą samą stronę ale inną drogą. Marketing sieciowy to biznes oparty o reguły rynku. Jeśli coś nie działa tak jak powinno wprowadź korektę.

10. Ulepszenie nie ma końca

Święta japońska reguła bez której nie istniała by cała historia miecza samurajskiego. Wszystko można ulepszyć, podobnie w marketingu sieciowym. Jeśli masz konwersję do biznesu na pewnym poziomie, powiedzmy 1% to ulepszenie polega na zmianie tego na 2%. Kiedy zapiszesz do biznesu 10 osób, ale po roku rezygnuje 9 z nich to też jest sygnał, że coś trzeba zmienić/ulepszyć. Co zrobić? Reguła 5x „dlaczego” :) Zacznij od pytania „Dlaczego zrezygnowało 9/10 osób” i drąż głęboko.

Żywię nadzieję, że w jakiś sposób reguły te odnajdą się także w twoim życiu i biznesie. Pomogą ci wskoczyć na wyższy poziom mentalności przedsiębiorcy i wtedy nic Cię nie powstrzyma.

Nigdy się nie poddawaj

Zobacz także