My ludzie, pomimo że jesteśmy zbudowania z tego samego materiału co wszystko we wszechświecie mamy jedną jedyną cechę, która odróżnia nas od innych stworzeń na Ziemi. Co to jest? Umiejętność planowania? Wytyczanie celów? Przyjaźń? Miłość? No z tym ostatnim to już bardzo blisko. Chodzi o emocje. Jesteśmy (jako ludzie) istotami kierowanymi przez emocje. One są napędem, powodują podejmowanie decyzji i działanie w określonym kierunku. Logika pojawia się później.

Na przykład : planujesz od jakiegoś czas kupić zegarek. Przechodząc przez galerię sklepową zwracasz uwagę na wystawę, a na niej na zegarek. Coś każe Ci wejść do środka. Wchodzisz do sklepu, prosisz o pokazanie go, zakładasz na rękę. Zaczyna Ci się podobać kiedy widzisz jak idealnie leży, jak pasuje do Ciebie. Kupujesz go pomimo że zaplanowałeś na ten cel dużo mniejszą sumę. Zadowolenie na twarzy mówi jednak wszystko – zrobiłem dobry zakup.

Teraz może (i często tak jest ;-) ) pojawić się logiczne myślenie w rodzaju „no przecież muszę mieć jakiś zegarek, mam taki charakter pracy, że dobrze jest się nieźle zaprezentować”.

Tak to się odbywa przy zakupach. Przykład może prosty, ale mechanizm systemu emocjonalnego też nie jest specjalnie skomplikowany. Większość specjalistów od sprzedaży jest zgodna, że ludzie w 100% podejmują decyzję emocjonalnie. Dopiero później usprawiedliwiają to logiką.

Większość osób działających w marketingu sieciowym zapomina to tej złotej zasadzie sprzedaży i odwołuje się do logiki zamiast do emocji. Tak, logika jest ważna i musisz mieć ją w swoim arsenale aby po dokonaniu emocjonalnej decyzji przez klienta czy partnera mógł się na niej oprzeć, ale decyzja sama w sobie jest zawsze emocjonalna.

Jak dobrze sprzedać członkostwo w marketingu sieciowym? Znasz już odpowiedź. Uderz w emocje. Kiedy pierwszy raz zetknąłem się z marketingiem sieciowym, zobaczyłem możliwą do zarobienia kasę to o czym myślałem? Że to całkiem fajnie było by tyle zarobić? Nie! Że mam szansę na realizację marzeń, które dawno temu zakopałem kilometr pod ziemią. Kolejne bezsenne noce to nie sprawa logiki tylko emocji.

Jak uderzyć w emocje? Przede wszystkim kiedy rozmawiasz ze swoim potencjalnym partnerem wypytaj go o jego cele i marzenia. Co by robił gdyby dzisiaj wygrał na loterii, gdzie by pojechał, z kim spędził by czas itp. Następnie kiedy będziesz prezentować szansę na biznes użyj tego. Dla przykładu jeśli odpowie „kupił bym dom po Krakowem” to Ty w czasie rozmowy możesz powiedzieć „Wyobraź sobie, że dzięki XYZ będziesz w stanie wybudować dom i nadal czerpać dochody z XYZ…”.

Takie słowa kierunkują skupienie tej osoby na realizację jej celów. Możesz użyć różnych wariacji takiego podejścia i stosować to nie tylko w biznesie, ale i w życiu na co dzień.

Daj ludziom to czego potrzebują, a kupią od Ciebie cokolwiek by to nie było pod warunkiem, że rozwiąże to ich problem.

W trakcie pisania artykułu nie ucierpiało żadne zwierzę ;)

Nigdy się nie poddawaj

Zobacz także