Do tej pory dowiedziałeś się jakie są główne powody tego, że ktoś dokonuje zakupu w marketingu sieciowym. Są to dwa podświadome filtry, które każdy ma ale rzadko o nich myśli. W tym artykule dowiesz się dokładnie jak wyglądają profile kupowania produktów mlm różnych osób i kim one są. Wcześniej już je określiłem jako : Aktualizujący, Spełniony, Osiągający, Doświadczający, Wierzący, Dążący, Tworzący  i Borykający się. Teraz dowiesz się kim są te osoby, gdzie je możesz spotkać, czym się charakteryzują, co można i w jaki sposób im zaprezentować oraz wiele innych zagadnień.

1. Aktualizujący

Wcześniej zrobiłeś mały test odnośnie swojego profilu zakupowego odnośnie statusu, doświadczania i zasad. Osoby należące do tej grupy „aktualizujący” znajdują się po trochu w każdej z powyższych grup i nie jest możliwe przypisanie im jednej głównej. Spokojnie, ta grupa ludzi stanowi najmniejszą część ogółu społeczeństwa :) Są to osoby, które stawiają się w pozycji mocy wobec innych ludzi wykorzystując posiadane środki. Wykorzystują swoje aktywa, lepszą edukację i wiedzę, czasem lepsze zdrowie i wszystkie środki jakie posiadają do imponowania innym ludziom. Często mają dziwne nawyki, takie osoby mają często etykietę ekscentryków. Chętniej chodzą do miejsc takich jak muzea, akademie sztuki, lubią podróżować poza granice własnego kraju, spędzać wakacje na liniowcach oceanicznych, chętnie kupują jakieś rzadko spotykane auta, ale prawie nigdy nie myślą o kupnie motocykla.

Teraz masz surowe dane dotyczące tej grupy ludzi.

Odwołaj się do ich poczucia niezależności, dobrego smaku i charakteru. Pokaż im jak mogą wyrazić siebie za pośrednictwem środków jakie możesz im zaproponować. Wykorzystaj poczucie niezależności jakie mają do zbudowania relacji.

Parę przykładów :

„Czy miało by dla Ciebie sens posiadanie najlepszego telefonu obecnie na rynku?” (produkt)

„Wykupując ubezpieczenie pozwolisz na niezależność swojej rodzinie kiedy Ciebie już nie będzie i pośrednio będziesz mieć możliwość na kontrolę ich przeznaczenia i bezpieczeństwa.” (produkt-usługa)

„Posiadanie własnego biznesu w marketingu sieciowym to ostateczny przejaw twojej niezależności, nie wydaje Ci się?” (biznes)

2. Spełniony

Podobnie jak profil Aktualizujący – profil spełniony ma przeważnie większe dochody, aktywa i środki od przeciętnego polaka. Wykorzystują je jednak do wyrażania swoich zasad. Wykorzystują swoje możliwości do tego aby robić rzeczy, które według ich przekonań powinny być robione. Zazwyczaj są to osoby odpowiedzialne, dojrzałe i dbające o rodzinę. Cieszy ich prowadzone życie i osiągnięte sukcesy. Lubią przebywać w swoich 4 kątach. Są spokojne, pewne siebie i mające wiarę we własne możliwości. Mają szacunek do autorytetów ale są otwarci na zmiany jeśli może to polepszyć ich społeczność albo ich samych. Kiedy coś kupują to dla własnych potrzeb, nie kupują na pokaz i są to najczęściej rzeczy, z których chcą korzystać przez dłuższy czas, dlatego zwracają baczną uwagę na jakość. Wolą wycieczki zagraniczne niż krajowe z uwagi na częste siedzenie blisko swoich 4 kątów. Częściej chcą posiadać basen w ogrodzie niż przeciętna osoba oraz pianino w salonie. Jest to osobowość bardzo spokojna.

W rozmowie odwołaj się do wyczucia co jest dobre, a co złe, co jest właściwe do zrobienia, do zasad takiej osoby co według niej jest dobre a co jest złe. Są to osoby zadowolone ze swojej wiary (religii), szczęśliwe w swojej rodzinie i zadowolone z prowadzonego życia. Odwołaj się do ich wartości i tego w co wierzą, że jest dobre i właściwe.

Przykłady :

„Najlepsze co może zaoferować ten telefon to darmowe rozmowy ze wszystkimi członkami rodziny”

„Czy widzisz już jak zaopiekujemy się przyszłością twojej rodziny po twojej śmierci jak wykupisz to ubezpieczenie na życie? Myślisz, że to właściwe zadbać w ten sposób o rodzinę?

„Dzięki prowadzeniu własnego biznesu w marketingu sieciowym i zbudowaniu pasywnego dochodu będziesz mógł spędzać więcej czasu ze swoją rodziną”

3. Osiągający

To osoby zorientowane na budowanie własnego statusu. Chcą mieć kontrolę nad ich pracą i życiem, to sprawia, że czują się dumni. Szczycą się swoimi osiągnięciami. Wielu z nich to pracoholicy. Dążą do porozumienia, zgodności i stabilności.  Nie lubią ryzykować, współzawodniczyć i odkrywać samych siebie. Nowe światowe trendy nie są czymś co interesuje taką osobę. Praca daje takiej osobie prestiż i dumę, której potrzebuje. Jest zorientowany na pracę i rodzinę. Ich życie społeczne ogranicza się do kościoła, rodziny i relacji zdobytych w biznesie. Są konserwatywni, szanują inne autorytety i akceptują swój status. Lubią dobrze wyglądać wśród swoich znajomych, rodziny, społeczności.

Aby odwołać się do takiej osoby mów o niskim ryzyku, przetestowaniu, działaniu tego, udowodnieniu. Odwołaj się także do wyglądu tej osoby pośród jego znajomych.

Przykłady :

“Czy myślisz, że posiadanie takiego wypasionego telefonu sprawi, że w pacy będą Cię inaczej postrzegać?

„Inwestowanie w ten sektor gospodarki to sprawdzona metoda na osiągnięcie zysku przy bardzo małym ryzyku czego dowodzą badania przeprowadzone przez …”

„Dołączając do biznesu marketingu sieciowego nie będziemy Cię uczyć jakiegoś nowoczesnego nonsensu. Wszystko to sprawdzone metody działające od prawie 20 lat, dzięki którym wiele osób osiągnęło fenomenalne sukcesy i teraz pokazują się wśród znajomych w nowych samochodach”

4. Doświadczający

Osoby przeważnie młode, nastawione buntowniczo, pełne wigoru, entuzjazmu, chętnie ryzykujące i z natury impulsywne. Lubią to co nowe, inne czasem dziwaczne. Bardzo szybko podejmują działanie przy nowych projektach i równie szybko je porzucają. Dobry start i kiepski koniec wymusza na nich szukanie nowych rzeczy. Są  neutralni w polityce i mają elastyczne zasady, nie lubią siedzieć wygodnie w miejscu. Są zazdrośni bogactwa u innych osób i także pragną prestiżu i władzy. Spędzają dużo czasu jako konsument dóbr (jedzenie, muzyka, filmy). Uwielbiają muzykę taneczną. Czytują częściej niż przeciętna osoba. Częściej chodzą na koncerty, często kupują jakieś urządzenia do ćwiczeń fizycznych. Nie kupują małych psów i prawie nigdy nie kupują obligacji.

Odwołaj się w rozmowie z taką osobą do pragnienia posiadania więcej niż ma obecnie. Do potrzeby współuczestnictwa, zabawy i buntowniczej natury.

„Jeśli naprawdę chcesz być na czasie z technologią ten telefon jest właśnie dla Ciebie”

„Jeśli masz dość tego, że rząd kontroluje twoje pieniądze, możesz im się odpłacić przez kupienie wolnego od podatków programu inwestycyjnego”

„Jeśli masz już dość tego, że wszyscy Ci mówią co masz robić, powinieneś pomyśleć raczej o podpisaniu umowy z tym marketingiem sieciowym”

5. Wierzący

Kierują się zasadami. Są to osoby konserwatywne, stawiające na pierwszym miejscu kościół. To osoba z konkretnymi przekonaniami i wierzeniami. Wszystko w co wierzą związane jest z tradycjami, związkami, rodziną, kościołem. Często są to głęboko zakorzenione przekonania. Są to osoby działające rutynowo, organizują sobie czas wokół domu, rodziny i społeczności oraz/albo kościoła. Przy zakupie korzystają tylko z ugruntowanych na rynku produktów i usług. Ich dochody, wykształcenie i środki są umiarkowane, ale wystarczające do zaspokojenia potrzeb życiowych.

Odwołaj się do takiej osoby poprzez szacunek dla jej wierzeń. Odwołania się do rodziny, tradycji i moralnego postępowania.

„Nie ma nic ważniejszego niż wspieranie rodzimej marki oraz własnych znajomych dlatego chciałem abyś rozważył kupno naszego telefonu działającego w polskiej sieci”

„Czy chciałbyś inwestować w fundusze giełdowe, które wspierają swoją działalnością akcje społeczne?”

„Wyobraź sobie jak bardzo będziesz w stanie wspierać swoją społeczność kiedy osiągniesz potężny sukces w marketingu sieciowym z jasnymi zasadami działania”

6. Dążący

Są to osoby, które lubią mieć poczucie, że na coś zasłużyły. Potrzebują motywowania i zachęty. Ich życie obraca się wokół szukania bezpieczeństwa i zapuszczania korzeni. Stoją nisko w społecznej ekonomi i często mają trudności społeczne i psychologiczne. Są to osoby łaknące uznania i pozytywnego odbioru. Osoby takie kupują rzeczy jeśli są przeświadczone, że to pomoże im się wzbogacić.  Pieniądze są pępkiem ich świata. Czują, że zostali oszukania przez innych ludzi i nie mają szczęścia w życiu. Są to osoby impulsywne, które raczej szybko się nudzą. Częściej kupują na kredyt. Kupują aby mieć fajne rzeczy i nie myślą o długofalowych konsekwencjach kiedy wyczerpują limity na swojej karcie. Są to osoby najczęściej kupujące losy loteryjne. Nie są w stanie pracować dla partii politycznej, nie lubią występować w telewizji. Rzadziej kupują komputery osobiste.

Odwołaj się do wszystkiego tego czego ta osoba nie otrzymała, że zasługuje na więcej. To jest jej ulubiony temat w życiu. Odwołaj się do jego upokorzonego ego i wzmocnij je w pozytywny sposób.

“Zasłużyłeś na ten telefon tak samo jak wszyscy inni, prawda?”

„Jeśli naprawdę chcesz być jak (nazwisko bogatej lub popularnej osoby, o której ta osoba mówiła) to powinieneś zrobić to co ona i zainwestować swoje pieniądze abyś miał to na co zasługujesz na emeryturze.”

„Aż do teraz życie dawało Ci w kość, teraz masz szansę na odzyskanie kontroli i podjąć z nami współpracę w marketingu sieciowym”

7. Tworzący

Najczęściej to osoby pracujące własnymi rękoma (budowlańcy, rolnicy, hydraulicy itd.). Kładą duży nacisk na to aby być samowystarczalnym. Jeśli jest coś na co sobie nie mogą pozwolić to albo naprawiają stare albo robią nowe sami. Ich życie opiera się na rodzinie, pracy i aktywności fizycznej. Zarabiają niedużo albo średnio, większość rzeczy wykonują własnymi rękoma. Sceptycznie podchodzą do nowinek w postaci produktów, usług albo pomysłów. Mają uszanowanie dla rządu ale nie pozwalają mu na bezpośrednie ingerowanie w ich życie. Nie zazdroszczą innym ludziom posiadania posiadłości i bogactwa.

Odwołaj się do jego umiejętności ciężkiej pracy i praktycznego punktu widzenia. Jeśli twój produkt lub usługa może mu pomóc wykonywać jego pracę lepiej albo wspomoże w jakiś sposób jego fizyczne ciało to znalazłeś potrzebny klucz.

„Dzięki temu telefonowi twoi klienci będą mogli się nagrywać kiedy nie odbierasz i nie ulegnie on łatwemu zniszczeniu podczas prac remontowych jakie wykonujesz. W dodatku naprawa obudowy jest banalnie prosta”

„Z twoją zdolnością do robienia tylu rzeczy, za które inne osoby Ci płacą, jest szansa na zabezpieczenie swojej przyszłości przez inwestowanie w dobry fundusz inwestycyjny”

„Podpisując z nami umowę będziesz posiadaczem własnego biznesu mlm, w którym będziesz mógł prowadzić działalność zgodnie z własnym rytmem życia”

Borykający się

To osoby żyjące za bardzo małe wynagrodzenie, na granicy ubóstwa. Mają przeważnie bardzo słabe wykształcenie i niskie umiejętności promocji własnej osoby. Skupiają się na zapewnieniu bezpieczeństwa i na problemach z tym związanych. Żyją od pierwszego do pierwszego. Często nie płacą rachunków na bieżąco i mają ogromne problemy finansowe.

Nie miałbym serca proponować czegoś takim osobom poza pokazaniem biznesu i możliwości jakie istnieją na świecie. Dać trochę nadziei na lepsze jutro.

Niestety z tą grupą nic więcej nie można zdziałać i nie powinna ona być celem twoich działań.

Nigdy się nie poddawaj

Zobacz także