Teraz chcę Cię przeprowadzić przez plan budowania schematu, który posłuży Ci do zwiększenia efektywności Twoich działań jako marketera. Wykorzystaj sprawdzone metody promocji wykorzystujące nowoczesną psychologię sprzedaży. Jest w sieci wiele osób, którzy znają się świetnie na promocji, ale zachowują swoje sekrety dla siebie. Część z nich jednak postanowiła podzielić się swoimi dobrze strzeżonymi tajemnicami efektywnej promocji. Jedną z nich jest rozpisanie podstawowego schematu działania. Jak to się robi?

Sprawa jest niezwykle prosta. Trzeba sobie usiąść i odpowiedzieć rzeczowo na 5 prostych pytań, oto one :

Jaki jest problem/ból/tarapaty?

Pobaw się w doktora. Co trapi twoich pacjentów? Dla kogo ma być Twój produkt/usługa/szansa biznesowa? Zdiagnozuj problem, daj poczuć swojemu czytelnikowi/rozmówcy, że rozumiesz jego problem. Opisz to dosadnie. Osoby, które będą to czytać powinni myśleć coś w rodzaju „on rozumie mój problem” albo „ona czyta w moich myślach”. Pamiętaj, że najważniejsze to wiedzieć do kogo piszesz. Jeśli piszesz do wszystkich to piszesz do nikogo. Sprecyzuj dla kogo jest ta informacja. Sporządzamy tutaj plan. Nie rozpisuj się zbytnio. Pisz same fakty, bez lania wody. Plan jest dla Ciebie i ma Ci ułatwić późniejszą obróbkę.

Napisz powód(y) dlaczego ten problem nadal występuje , przeciąga się albo utrzymuje się.

Masz coś co stanowi rozwiązanie czyjegoś problemu. Dlaczego poprzednie rozwiązania zawiodły, nie sprawdzają się tak jak powinny? Dlaczego do tej pory ktoś nie rozwiązał problemu na własną rękę? Dlaczego ten ktoś maiłby się zainteresować Twoim produktem/biznesem/usługą?

Co jest możliwe? Opisz co się może wydarzyć jeśli problem/ból/tarapaty zostanie rozwiązany. W kilku zdaniach, krótko i treściwie.

Opisz to na zasadzie „co by było gdyby problem, który trapi czytającego zniknął”. Wyjdź poza to co oczywiste. Nie pisz po prostu, że problemu nie będzie. Stwórz obraz tego co może się wydarzyć kiedy problem zostanie rozwiązany. Na przykład „wyobraź sobie co by się stało gdyby [problem] został rozwiązany. Jak by to było budować biznes o wiele szybciej niż dzieje się to obecnie? Dzięki [rozwiązanie] będziesz w stanie osiągnąć swoje cele szybciej i prościej niż mogłeś do tej pory przypuszczać”.

Co jest inne, co się zmieniło?

Tutaj objaśniasz kim Ty jesteś i jak Twój produkt usługa może komuś pomóc i co jest w nim UNIKALNEGO czego nie dostaną nigdzie indziej. Zaprezentuj ogólniki – nie szczegóły. Innymi słowy to co dostaną dzięki twojemu produktowi/usłudze w punktach.

Powiedz dokładnie co teraz powinni zrobić (kupić, zadzwonić, wysłać maila, zapisać się na listę mailingową, przesłać link znajomym itp.).

Bądź rzeczowy, dosłowny, precyzyjny w cym co chcesz aby czytający zrobił.

Kiedy odpowiesz sobie na wszystkie 5 pytań, możesz się zabrać za upiększanie swojej stronki albo rozmowy sprzedażowej. Przy czym sam szkic może dostarczyć Ci już wyniki.

Upiększanie polega na dodaniu emocji do twojego tekstu. Stare dobre stwierdzenie „fakty mówią – emocje sprzedają” jest na miejscu przy działaniu online jak i offline. Następnie dorzucasz bonusy (coś związanego z twoją ofertą).  Kolejna sprawa to dodanie ram czasowych lub limitu ilości (ostateczny termin, ograniczona ilość powoduje, że ludzie podejmują decyzję zamiast zastanawiać się w nieskończoność).  Ostatni etap to gwarancje (weź ryzyko na siebie, powiedz, że zwrócisz 100% pieniędzy jeśli się ktoś zawiedzie).

I to tyle. Cała reszta to ćwiczenia, praktyka, doświadczanie i stawanie się coraz lepszym w byciu marketingowcem :)

Porównaj sobie kilka stronek sprzedażowych wydawnictwa internetowego Złote myśli czy przypadkiem nie korzystają z tego właśnie szablonu :)

Nigdy się nie poddawaj

Zobacz także